dinsdag 2 februari 2016

Doch genoeg geluld

Tja, zo'n blog, wat zet je daar op? Geheimen uit het diepst van je anus? Ik heb geen geheimen. Lees er m'n over 23 dagen te verschijnen roman God is klein geschapen maar op na. Een autobiografie als een open boek. Iedereen mag weten dat ik iemand ben van wie iedereen zich afvraagt: wie is die klootzak? Tja, zo'n roman, wat zet je daar in? Nou, ongeveer 40.000 woorden en geen woord minder. Geen enkel woord zal de aardbol anders doen draaien, en gelukkig maar, want die bol draait als een tiet; 7 miljard suckers can't be wrong. Evenwel denk ik dat bepaalde groeperingen door sommige van m'n romanwoorden enigszins uit het lood zouden kunnen worden geslagen: joggers, getuigen van Jehova, bepaalde schrijvers, N-VA-leden, geradicaliseerde jongeren, Joepie-lezers, mannen met een sigaret achter hun oor... Dat is alles samen algauw een groot publiek. Daar zal een geniale promostunt tegenover moeten staan. Bijvoorbeeld: bij de eerste 100.000 exemplaren van God is klein geschapen zit een condoom met ribbels en die ribbels zijn een zin uit het boek in braille. Mogelijke zinnen zijn: In het land der blinden is eenoog onzichtbaar en De clitoris: een kutplekje. Nu weet ik wel dat er al condooms bestaan met een fragment uit De ontdekking van de hemel in braille, maar door verstrooidheid van een marketingman kwam er geen zin uit die roman van Mulisch op die condooms terecht maar wel het ISBN-nummer. Dit leidde mede tot de grote orgasmeschaarste van 1992. Een andere oorzaak van deze schaarste was het feit dat de meeste mannen nu eenmaal gebrekkige minnaars zijn. Ik ben ondanks mijn meetlatlul een van hen. Over mijn aseksualiteit zou ik een open boek kunnen schrijven, getiteld Wie a zegt moet ook seksualiteit zeggen. Doch genoeg geluld, voor je 't weet sta je te boek als Brusselmansiaans. God is klein geschapen ligt op 25 februari in de boekhandel en wordt twee dagen later met terugwerkende kracht gepresenteerd in boekhandel Limerick in Gent. Save the rainforest and the date.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten